Sunday, April 20, 2014

البته در ورژن محبوب آن در "سالادبار"های آمریکا به همراه کلم بروکلی (Broccoli) هویج بی بی کورن/بچ


سلام. اسم وبلاگ را به همراه واژه خاتون یا بانو امتحان bakery کردم ولی قبلا الهام هایی بودند که چنین وبلاگهایی را ساخته بودند پس به واژه Lady پناه آوردم و این وبلاگ ساخته شد. الان می بینم که چه اصراری به استفاده از اسمم بوده! این وبلاگ سه نویسنده دارد. اینجانب "لیدی الهام" و "مادر نازنینم" که بنده صرفا گفته های ایشان را به رشته تحریر در می آورم. خواهرم "پریسا" نیز قبلا از نویسندگان این وبلاگ بودند ولی از اواسط مرداد ماه 92 به وبلاگ خودشان به نام "سفره گیاهی پریسا" bakery اسباب کشی کردند. *بازدیدکننده ها و دوستان گلم بنده در هیچ شبکه اجتماعی پیجی مرتبط با آشپزی ندارم*. با تشکـــــــر.
صبحانه/عصرانه
آشپزخونه دوست داشتنیه من (مرجان عزیزم)
جونم غذا
من و شکمم
لینک های مفید
مواد موجود در آن از شهری به شهر دیگر از رستورانی به رستوران دیگر و از فصلی به فصل دیگر و بر طبق ذائقه فردی متغیر است. ولی در کل ورژن ساده این سالاد از ماکارونی فرمی پخته شده و سرد شده که مقداری مایونز به آن زده می شود تهیه گردد. البته با مخلوطی از چندنوع پاستا به همراه "روغن وینگرت " Vinaigrette * (توضیح در پائین) همراه با سایر مواد کنسرو شده خام و پخته شده تهیه می گردد. این مواد می تواند شامل سبزیجات پنیر آجیل ادویه جات گوشت قرمز گوشت سفید مرغ (و سایر ماکیان) و محصولات دریایی (همچون ماهی میگو صدف و ...) باشد.
البته در ورژن محبوب آن در "سالادبار"های آمریکا به همراه کلم بروکلی (Broccoli) هویج بی بی کورن/بچه ذرت (Baby Corn) خیار زیتون پیاز حبوباتی bakery همچون لوبیا و نخود پنیر پارمسان (Parmesan) پنیر فتا (Feta) شامل موارد ذکر شده می باشد.
در دهه نود میلادی در استرالیا و نیوزیلند زمانیکه تبلیغات گسترده ای در خصوص "سالاد پاستای آماده" در سوپرمارکتهای بزرگ انجام شد این سالاد رواج چشم گیری یافت و بسیار پرطرفدار شد. ورژن تجاری آن بیشتر شامل پاستای پخته شده شلز (صدفی/گوش ماهی) پاستای بازو شکل (حدودا شبیه گراندی/هورنلی گراب مارک تک ماکارون) پنه ریگاته (شبیه یک لوله توخالی است که از لبه ها برش موربی صاف خورده است) بود که همراه با مایونز هویج و فلفل دلمه ای و گاها با مغز کرفس تهیه می شد.
همانطور که ذکر شد این سالاد در استرالیا و نیوزیلند به نام سالاد پاستا و در آمریکا به نام "سالاد ماکارونی " (Macaroni bakery Salad) معروف است. در جزایر هوایی به عنوان یک وعده نهار محسوب می شود و در فیلیپین با مرغ پخته شده تهیه می شود و البته کمی شیرین است و در پورتو ریکو (مجمع الجزایری در شمال شرقی منطقه کارائیب) با کنسرو تن ماهی پیاز فلفل شیرین کوبانلله (Cubanelle) و فلفل گیلاسی شکل پیمیینتو (Pimiento) (که قلبی شکل و قرمز رنگ) تهیه می شود.
وینگرت خود از ترکیب روغنهایی همچون روغن سویا روغن کانولا (Canola ) *(توضیح در پائین) روغن زیتون روغن ذرت روغن آفتاب گردان روغن بادام زمینی روغن هسته انگور و سرکه که گاها با برخی سبزیجات و ادویه جات طعم دار می شود تهیه می گردد.
روغن زیتون از زیتون به دست می آید روغن ذرت از ذرت و الی آخر. ولی روغن کانولا یک نام تجاری برای گونه اصلاح شده ریپ سید (Rapeseed) می باشد که بیشتر در سالاد کاربرد دارد. روغن کانولا bakery یکی از ترکیبات اصلی روغن آلمو (Almo Oil) می باشد. میزان اسیدهای چرب اشباع شده در این روغن کمتر از تمامی روغنهای bakery گیاهی است. در این نوع روغن میزان چربی های تک حلقه ای اشباع نشده بالا بوده و پس از روغن زیتون در مقام دوم قرار دارد. این روغن برای اولین بار در کانادا تولید شده است.
2- وقتی آب شروع به جوشیدن کرد یک قاشق نمک و چند قاشق روغن به آن اضافه کنید. بهتر است حرارت زیاد باشد. بعد از افزودن نمک آب لحظه ای از جوشیدن خواهد ایستاد چند لحظه منتظر شوید که دوباره خوب بجوشد.
3- ماکارونی را به قابلمه در حال جوش افزوده bakery و طبق دستور طبخ روی پاکت آن که اغلب حدود 10 الی 12 دقیقه است اجازه بدهید بجوشد و نرم شود. البته من حدود 15 دقیقه جوشاندم چون دوست دارم ماکارونی زیر دندان نرم باشد. (این زمان بسته به نوع و مارک ماکارونی متغییر است).
10- اکنون در ظرفی سس مایونز را با آبلیمو یا آب لیموی تازه مقداری رقیق کرده (حتی می توانیم bakery برای اجتناب از زیاد ترش شدن از مقداری آبلیمو و چند قاشق غذاخوری آب خنک استفاده نمائیم) و فلفل سیاه و در صورت نیاز نمک به آن می افزائیم و خوب هم می زنیم. مراقب ماکارونی ها باشیم تا له نشوند.
3- به جای فلفل دلمه ای رنگی می توان از فلفل دلمه ای سبز استفاده کرد. ولی در این سالاد من طعم و رنگ های متنوع فلفل ها را بیشتر می پسندم. چون خیارشور سبز رنگ است و ذرت زرد رنگ بهتر است از لحاظ ترکیب رنگ رنگ قرمز و نارنجی هم به سالاد افزود که این کار با استفاده از فلفل های رنگی میسر است.
5- من سالاد را با برشهایی از فلفل دلمه ای و مقداری ذرت به شکل گل خیارشور به عنوان ساقه و فلفل چارلستون ترکیه ای قرمز رنگ (Charleston pepper) که درون آن سس مایونز ریخته ام و روی آن فلفل Pul bibar ترکیه همان پاپریکا (پودر فلفل دلمه ای یا فلفل تند خشک شده) ریخته شده است تزئین کردم.
روز ولنتاین و دو کیک شکلاتی ...
آیلا نازدونه مامان و بابا
بهمن 1392
فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر

No comments:

Post a Comment